zondag, april 10, 2005

Trip report [2]: over hoe we van de heuvel af werden geblazen

Peak District, The Edale Skyline Walk, 17.5 km (if completed)

Mooie wandeling, of de hoogste pieken in de Peak, 17,5 km, echt geweldig mooi. Maarrr... toen we eenmaal op de eerste piek waren, voelden we pas hoe sterk de wind was. Op dat moment scheen ook nog de zon, maar je raadt het al: die wind nam een hoop regenwolken met zich mee en binnen no time werden we besproeit. Het regende niet hard, maar wel horizontaal: erg vervelend dus. De wind was ook erg onprettig, aangezien de hele wandeling over de 'skyline' liep. Een half uur later waren we min of meer onderkoeld, dus besloten we de eerstvolgende weg naar beneden te lopen en af te snijden richting een dorpje waar we de trein pakten. Al met al nog zo'n tien kilometer gelopen, met flinke heuvels en pijnlijke wind en temperatuur (en natuurlijk er niet op voorbereid zijn, wat het allemaal een stuk onprettiger maakte), dus we waren bekaf. En dat terwijl er 's morgens om zeven uur in Notts geen wolkje te zien was! Aan de ene kant was ik wel blij dat we het niet afkapten door mij: ik liep op mijn goedkope gympies en had nog pijn in mijn knie van het over-enthousiaste frisbee-en van de dag ervoor. Maar vastbesloten om het toch te proberen, dribbelde ik achter de twee reuzen aan. Eenmaal terug in Sheffield, waar we over gingen stappen op de trein naar Notts, besloten toch nog even die stad te bekijken. Het resulteerde meer in het geforceerd opzoeken van de city centre, en dan het eerste cafe induiken voor een kop koffie. Dat was het eerste moment dat mijn handen weer langzaam op temperatuur kwamen. Kon ik eindelijk die knoop van mijn broek weer dichtdoen! ;-)

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je moet met dat soort wandelingen ook wachten tot ik er ben :)
We brengen je wandelschoenen mee en natuurlijk een hoop mooi weer.
liefs Greet

11 april, 2005 09:39  
Anonymous Anoniem said...

Oh...brrrr...ik krijg het er tot in Rotterdam koud van!
En jaaaa!! Foto's zijn een goed idee, koppen bij de namen! Enneh...heb je al besloten of het een Engelse of een Nederlandse weblog wordt? ;)
Liefs, Janneke

13 april, 2005 10:16  
Blogger Marije said...

mmm... goed punt Janneke.
Ik weet het eerlijk gezegd nog net over die talen. Toen ik meer in het NL schreef, kreeg ik commentaar dat ik alles in beide talen moest doen, omdat diegene niet veel wijzer werd van de Babblefish vertaling. :) Nou heb ik daar niet veel zin in, dus wissel ik gewoon af! Het zal veel NL zijn, aangezien de meeste lezers die taal het beste beheersen. Maar een beetje oefenen met Engels schrijven (en lezen!) kan ook geen kwaad dacht ik zo. Maar laat me je voorkeur horen, geachte lezer! Hoewel, het is natuurlijk niet zo wetenschappelijk verantwoord deze vraag in het NL te stellen. Ik zal er een keer een 'post' aan wijden, en de reacties dan bekijken. :)

groetjes!

13 april, 2005 14:12  
Anonymous Anoniem said...

Doe eens een nieuw verhaaltje vertellen! ;) (ojee ik word aangestoken door al die brabo's / limbo's hier!) Maar jaaa meer nieuwe verhalen! Ik ben trouwens al weer aan de analyse, de nieuwe scanner doet het heel goed! Met de juiste instellingen tenminste.. :)
Tot snel weer en tot mails! -x-

15 april, 2005 22:03  

Een reactie posten

<< Home