maandag, oktober 24, 2005

Een raadsel!

Een paar weken terug zijn mijn ouders langsgekomen. We hebben ze een heerlijk rustig weekendje aangeboden met wat doe-het-zelf werk, en een snapshot van toeristenactiviteiten. Klinkt als t ideale weekendje nietwaar? We hebben lekker geluncht in "de beste pub van Nottingham(shire)", Jon heeft Indisch gekookt, zaterdag doe-het-zelven en zondag een bezoekje aan Lincoln gebracht. En heel veeel gegeten...

Zie hier voor de foto's (veel van ons appartement!) die mijn ouders gemaakt hebben tijdens dat weekend.

Naast de verwennerij en het prachtige bestekset, hebben ze ook nog een ander bijzonder cadeautje meegenomen. Onverwacht, ook voor de schilderes zelf waarschijnlijk, heeft dit cadeautje al tot vele discussies geleid! Het betreft een kleurrijke schilderij, gemaakt door mijn 5-jarige buurmeisje Eke (zie de blog van haar moeder voor een dappere Eke op de fiets!). Een mooi schilderij van een ...? Tja... van wat eigenlijk? En zo wordt de vraag aan iedere nieuwe bezoeker aan ons appartement opnieuw gesteld. Een soort inktvlek experiment dus, alleen dan zonder de onnodige analyses.

Dus voor de lezer nu ook het raadsel: wat zie jij hierin? Laat je oplossing achter via een 'comment' hieronder!!

(tip: klik op de foto voor een vergroting en negeer die suffe koppen van ons erbij!)

13 Comments:

Blogger Petra said...

Hi Marije,

Ja, dat is duidelijk he?! Het is een vrouw met linksboven haar hoofd (rood haar) en hals en dan 2 schouders gestoken in een roze blouse of zo. Rechtsonders zie je dan nog een hand. Geen twijfel over mogelijk.
Complimenten trouwens voor de jonge schilderes.
groetjes Petra

24 oktober, 2005 17:39  
Blogger Petra said...

Hi Marije,
Volgens mij is er iets mis met je comments-teller. Hij blijft op 0 staan, of ligt dat aan mijn computer?
groetjes Petra

24 oktober, 2005 18:18  
Blogger Petra said...

Zal toch wel aan mijn computer gelegen hebben, want nu staat hij wel op 2. Sorry voor deze onzinnige comments.
Petra

24 oktober, 2005 18:19  
Blogger De Pijltjes said...

Ik heb ook nog wat foto's van het schilderij in wording, met kliederschort en echte schildersezel.

Volgens mij is het hoogstaand geklieder van een 3-jarige. Kleine details van de nederlandse vlag zijn er op het allerlaatst in verwerkt. Waarschijnlijk is jullie dat nog niet opgevallen.

Ben wel benieuwd naar alle commentaren en laat iemand het maar weten. Ze zijn te koop. Over de prijs kan onderhandeld worden.

Marlou, (moeder van de schilderes)

25 oktober, 2005 13:31  
Blogger Marije said...

Ha! maar de mijne niet hoor! Die krijgt een mooi plekje aan de muur en zal altijd bekeken worden, al is het alleen al voor de discussies :-)

Ja, ik vertelde het verhaal laatst alweer aan iemand, noemde de 3-jarige schilderes waarop Jon mij verbeterde: "Maar je zei toch 5 jaar?". Oh oh daar heb je het al. Nu al, na zo korte tijd, ga ik al veel te snel toegeven.... hihi

Dankjewel voor je bijdrage Petra!! Die suggestie hebben we nog niet gehoord (maar is uiteraard hartstikke overduidelijk!)

Maar goed mensen, blijven bedenken wat je erin ziet (en vooral van te voren niet te veel comments lezen om onbeinvloed je mening te geven. geen foute antwoorden mogelijk!)

cheers!

25 oktober, 2005 18:11  
Anonymous Anoniem said...

Volgens mij zijn het twee etende roze muizen en een gebroken pot...
:)

27 oktober, 2005 11:07  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Marije, Mijn naam is Natascha en ik ben een vriendin van Marieke en Petra. Petra had mij aangeraden eens mijn mening te geven over het raadsel van jouw schilderij.

Ik zie 4 roze muizen (en ik had *niet* gespiekt bij de comment van hierboven!)

Groetjes!

28 oktober, 2005 15:47  
Anonymous Anoniem said...

ha! Dankjewel Natascha! die muizen scoren hoog blijkbaar... grappig zeg. ik moet er maar aan gaan werken om ze ook te zien.
ik zal jullie maar vertellen wat DUIDELIJK het geval is:
een hondje!
hij is roze, heeft een rode snuit en een donker oog, een rode streep als staartje en een smalle nek. Een kefhondje :-)
Hoe wij nu het schilderij ook bekijken, op zijn kop bijvoorbeeld, we zien altijd dat hondje. En ik weet zeker dat Eke het zo bedoeld heeft ;-)

x

30 oktober, 2005 11:06  
Anonymous Anoniem said...

Hai Marije,

Oow, een hondje! Ja, nu je het zegt :-).
Dacht eigenlijk dat het een roze kat (met zo'n beetje zelfde vorm als de rode kater van Jan, Jans en de kinderen) was, met een vaas erachter(rare combinatie?). Grappig, kat en muis...

Groetjes,
Marieke

01 november, 2005 04:40  
Blogger Marije said...

ha Marieke!
Dat is ook een originele gedachte...
hoest in de States?
raad eens wie er dit weekend langskomen >> Anne en Aline! 'k zal ze de groetjes doen van je :-)

marije

02 november, 2005 09:23  
Anonymous Anoniem said...

Hoihoi!

Hier in DC alles goed, lekker bezig met stage (hersentjes analyseren). Hoe ist in N'ham?
Jaaaaaaa, hoorde van Petra dat Anne en Aline komen, super leuk! Heel veel plezier en doe ze zeker de groetjes :-).

mar

03 november, 2005 05:25  
Anonymous Anoniem said...

Jaaaaa! Ik zie het, ik zie het! EUREKA!
En nu zie ik die muizen ook opeens niet meer... wat een prestatie voor zo'n jonge kunstenares!
groetjes,
Natascha

05 november, 2005 13:39  
Blogger Marije said...

hihihihihi
:-D

07 november, 2005 17:21  

Een reactie posten

<< Home