vrijdag, augustus 12, 2005

Weekendje Nederland

Vorig weekend was ik weer even in Nederland! Wat gaat het snel, zo een paar dagen, had zoveel willen doen... Maar ik denk dat ik 'gerichte' weekendjes ga besteden in Nederland, en deze was bedoeld voor mijn ouders. Jon en ik vertrokken op donderdagmiddag met het vliegtuig naar Nederlands, waar mijn ouders ons stonden op te wachten (neus tegen het raam). Na een andijviestamppot hebben we het niet laat gemaakt omdat de jetlag ons uiteraard had uitgeput, en vielen we als een blok in slaap in Hesters' oude slaapkamer (de nu voor gasten ingerichte zolderkamer, aan te raden!).

Elvis

De volgende dag heerlijk uitgeslapen en een Hollands ontbijtje (wat dat dan ook mag zijn) genoten, om vervolgens uren in de tuin te staren, mijmerend wat te doen: de regen hield maar niet op. Uiteindelijk kwam het neer op een bioscoopfilm, Charlie and the Chocolate Factory. Leuke film van Tim Burton (Big Fish, Edward Scissorhands e.a.), met vooral Johnny Depp als het grootste pluspunt. Afsluitend een wandeling door het oude centrum van Utrecht en een diner in Le Bibelot, een heerlijk relaxte vakantiedag!

Maarsseveen

De volgende dag zag het weer er iets beter uit en maakten we een fietstocht in de Vechtstreek - Maarssen, Breukelen, Loenen, Loosdrechtse Plassen, Tienhoven, Maarsseveen - leuk om dat weer eens te doen. Ook kwamen Hester en Daniel online, zoodat zij ook Jon even konden bekijken met de webcam en de gebruikelijke grapjes werden al gauw uitgewisseld. Het klikte dus! 's Avonds konden we de lege magen weer vullen tijdens het steengrillen met de buren, inclusief Shireen. Jon had nog nooit ge-steengrild, maar het beviel hem gelukkig goed (net als dat Daniel het nog nooit had gedaan geloof ik, voor hij naar NL kwam, toch Hes?). Dus zo hebben ook de buren Jon kunnen goedkeuren.

steengrillen met de buurtjes

Maar er was nog een dag... jaja, ik had toestemming gevraagd om dan tenminste 1 middagje in Utrecht te kunnen besteden om een paar vrienden te kunnen ontmoeten. Janneke, Anne en Maya zijn toen gauw naar Utrecht afgereisd (zeer korte reis voor Janneke, iets te lang voor het vakantieoord van Aline, helaas ... ) om de nieuwe aanswinst te komen bekijken.

Anne

In Utrecht hebben we eerst geluncht, een georganiseerde wandeling gemaakt (de stegentocht) en vervolgens zijn we gaan schuilen voor de buien in het Louis Hartlooper Complex. Dat is een tot cinema omgebouwd oud politiebureau, in Amsterdamse stijl, aan het Ledig Erf. Erg leuke cafe's en de betere films, ingeleid door filmkenners -dat was even de reclame pauze-. Ook hebben we onder het wandelen een paar muzikale boten bekeken, georganiseerd door Culturele Zondagen Utrecht, en wat gedronken op een terrasje aan de werf. Ik denk dat we na die zondag er zeker van kunnen zijn dat Utrecht een plaatsje heeft veroverd in het hart van Jon (zolang er nog plek voor mij blijft is alles ok ;-)! Met veel dank aan de culturele inspiratie van Janneke!
Hier is een wat minder typische, maar niet minder mooie blik op de gracht van Utrecht:

uitzicht op gracht

Bedankt allemaal voor een heerlijk weekendje! Volgend weekend wordt... misschien Maastricht? En zullen we ook gelijk maar een weekendje boeken met alle klimfanaten in Fontainebleau, ofzo? :-)

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hahaha, 'ik had toestemming gevraagd om vrienden te kunnen ontmoeten'...wat zullen paps en mams blij zijn met zo'n brave dochter! ;)

17 augustus, 2005 15:50  
Anonymous Anoniem said...

Ojeee ik heb al veel te lang niet meer op je mooie blog gekeken! Nou zie ik tenminste wat ik gemist heb ;) Leuk om de foto's te zien! :) Kzal je binnenkort nog wel wat verder doodgooien met foto's van Lowlands enzo.. &Ben vast weer vaker op MSN te vinden (in totaaale verveeldheid! ;)) Hey btw mn diploma-uitreiking is in oktober ;) :P

02 september, 2005 10:51  

Een reactie posten

<< Home