zaterdag, februari 03, 2007

New glasses

Today I picked up my new glasses, which have a much thicker rim than my previous invisible ones. Red rim that is. Bit scary because it is quite a change, but according to Jon "they are not all that different". Guys...

I desperately needed new lenses, and as my old glasses are falling apart I figured I should choose some new spectacles with it. Then I remembered how difficult that is! Especially if you have arrived there with your glasses on (no contacts). The first complication is when you have to take your own glasses off to try the others on. Right. Then the optician has all these little stickers all over the new glasses, so you have to put yourself in wierd angles to be able to see anything through them. Lastly, I was alone.

Walking out of the shop this morning nearly made me fall over. Suddenly everything had so much more depth, very weird. After ten minutes my eyes got used to it, and I started to notice things I couldn't see before. I could count the amount of twigs in a tree, and see the faces of people in cars passing by. A whole new world! ;-)

22 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja, daar hoort toch minstens een foto bij van die nieuwe bril!!! Ben wel een beetje benieuwd.
liefs,

04 februari, 2007 16:48  
Anonymous Anoniem said...

In NL hebben ze nu in sommige winkels hebben ze een extra service, dan maken ze portret foto's van jou en de mogelijk(e) nieuwe bril(len), zodat je die dan met je eigen bril op kunt bekijken en mee naar huis kunt nemen om te laten keuren door familie/vrienden. best wel handig eogenlijk als ik jouw verhaal zo lees :)

05 februari, 2007 15:28  
Blogger Marije said...

hihi ja dat klinkt goed. Als je inderdaad de tijd hebt om eerst naar huis te gaan en dan weer terug te komen...
Ze hadden ook zo'n soort machine daar (zonder printer). Dus inderdaad, ik had wat meer mogelijkheden dan die ik hier beschreef. Maar goed, dan heb je dus nog steeds die stickertjes...
:-)

05 februari, 2007 16:34  
Blogger Xiricou said...

Ja dat wilde ik ook zeggen! Waar zijn de foto's? En waarom had je niemand meegenomen? Heb paar weken geleden met Marin en Petra een nieuwe bril voor Federico uitgezocht.. Mannen zijn daar wel makkelijk in viel mij op.. Lijkt mij supermoeilijk! En hee Marin, jij ook hier? :P Waarom had je dat niet eerder gezegd van die foto's, dan hadden we dat kunnen doen! Hihihi..
Maar ben benieuwd Rije! Nieuw kapsel, nieuwe bril, straks herken ik je niet meer terug! ;)

06 februari, 2007 11:13  
Blogger Marije said...

haha jajaja ik zal es kijken wat ik kan doen. Misschien kunnen we vanavond wel een paar foto's maken.
Ik denk inderdaad dat het totale plaatje van mij behoorlijk is veranderd. Maar goed, foto's genoeg om je eraan te laten wennen voordat je me ziet :-).
Ik moet weer es een vliegtuigje boeken om allerlei dingen te regelen voor de bruiloft - misschien kunnen we dan ook afspreken?

07 februari, 2007 10:04  
Blogger Xiricou said...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :-)

07 februari, 2007 10:14  
Blogger Marije said...

ok ok ok
hier istie dan!!

08 februari, 2007 16:52  
Blogger Xiricou said...

Wel een beetje donker hè.. Nu kunnen we die rooie kleur nog niet zien! ;) (*ze hebben ook altijd wat te klagen hè*) Maar het model ziet er wel mooi uit!
xx
A

09 februari, 2007 13:50  
Blogger Efje said...

Haha, and while we're ontopic: MARIN --> DOE ES BRIL :P .

12 februari, 2007 19:04  
Blogger Marije said...

mmm... Marin, vraag je je weleens af wie dat toch is die naar je zwaait van een afstand? Betrap je je er wel eens op dat je je ogen samen knijpt tijdens het kijken van een film?

13 februari, 2007 10:29  
Anonymous Anoniem said...

marin kan haar luminantie metingen niet zelf doen :p .

13 februari, 2007 11:18  
Blogger Marije said...

luminantie metingen... van het computer scherm? Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen...

(hehe ik kom zo wel aan een lekker hoog commentaar hoeveelheid :-)

13 februari, 2007 16:15  
Blogger Xiricou said...

Word je gelukkig van een hoge postcount? Dan kunnen we nog wel even door blijven praten hoor ;) Waarom is het eigenlijk zo dat je geen t achter het werkwoord krijgt als "je" achter het werkwoord komt vraag ik me opeens af?
En Marin heeft geen last van mensen die te ver weg staan maar wel van mensen die te dicht bij staan.. (ok dat klinkt weer een beetje fout hihi)

14 februari, 2007 14:33  
Blogger Marije said...

hihi dat klinkt als veel klets-stof inderdaad!

Ik weet niet waar die ww-regel vandaan komt. Maar ik verontschuldig me altijd als ik het aan Jon of mijn student Nederlands moet uitleggen. We maken het ze niet makkelijk...

15 februari, 2007 14:56  
Blogger Xiricou said...

Hmm heb je een student nederlands? Leuk! Ik heb ook een student, maar dan een student Brainvoyager ;)
En ik doelde enkel op het feit dat bij Marin het dichtbij zien wat minder makkelijk gaat (de luminantie meter is nog steeds een probleem :P *pest*)
Doelde je trouwens met dat concert waar we naar toe moesten gaan op dat jij er dan ook bent, of gewoon dat het zo'n bijster interessante band is? ;)
Groets x

17 februari, 2007 20:19  
Blogger Marije said...

tis gewoon een leuke band. Ik heb ze hier al gezien, dus nee, ik ga niet nog een keer naar dezelfde show in NL.

19 februari, 2007 14:17  
Anonymous Anoniem said...

Jup. problemen met lang lezen en luminantie metertjes aflezen... maar ach tis maar + 0.5 en o.75 en een ietsipietsi cilindertje... stelt niet zoveel voor :) Niet mipen dames (doelt op pesterijen van Floor en Aline).
Bovendien Aline, had jij niet moeite met de word verification? dat je moet squinten om de lettertjes te kunnen onderscheiden, hmm daar heb ik dan weer geen last van. (grappig als je op het gehandicapten icoontje drukt dan krijg je een auditieve code met achtergrondruis te horen, speciaalvoor Alines :)

21 februari, 2007 14:19  
Blogger Xiricou said...

Wauw, wat je zoal niet kunt doen met comments.. Had jij niet een regel over dat je beter kon mailen Marije? En nee ik moet niet squiten om de lettertjes te lezen (dat is bij jou Marin :P) Ik kan de letters prima zien, alleen typ ik het altijd fout op de één of andere manier ghehe :). En wat betreft dat concert, Anne dacht dat jij er zou zijn hihi, ik dacht ook al, dát had ik niet uit het mailtje begrepen.. Maar wel gezellig als we elkaar binnenkort wel een keertje zien! Yaaj!
Tijd voor een nieuwe topic met nieuwe comments... :)

21 februari, 2007 22:22  
Anonymous Anoniem said...

Nog even dan een opmerking:

er komt geen t achter een werkwoord waar je achter staat omdat dat niet past in de werkwoordsvervoeging.....bij een d is dat moeilijk te horen maar wel te beredeneren door een woord te nemen waar geen d/t inzit, bijvoorbeeld lachen -->

Ik lach
Jij lacht/Lach!!! je

22 februari, 2007 08:45  
Blogger Xiricou said...

Wat bedoel je met "niet past in de werkwoordsvervoeging"? Ik bedoel, ja het klinkt raar "lacht je", maar dat is enkel en alleen aangeleerd. De vraag is meer wat de logica achter de regel is..

*wauw 8 letterige woordverificaties*

23 februari, 2007 16:22  
Blogger Marije said...

je haalt me de woorden uit mond Aline!

27 februari, 2007 10:08  
Anonymous Anoniem said...

euh? Logica en Nederlandse taal? Hebben jullie dat verband ooit al wel eens gevonden?? ;)
En Marije, ik ben benieuwd hoe je de 'de' en 'het'-regel gaat uitleggen aan je Nederlandse student!

*mijn word verification van vandaag is hokqij. Rara van welke sport houden de word verificators?*

07 maart, 2007 10:16  

Een reactie posten

<< Home