donderdag, juli 07, 2005

En dan nu... het weer!

Just like Bean, I'd like to remember the good weather we've had this springtime, rather than looking outside right now. Doesn't this one make you dream:

Megan

Aan de andere kant, de wat optimistischere kant, kunnen we niet klagen. Het lijkt erop dat het nooit echt veel regent. Het miezert (zoals vandaag), of het regent even hard. Daarna is het weer gewoon even bewolkt en vochtig als altijd. Soms trekt de bewolking even open, en rennen we allemaal naar buiten voor die kleine zonnestraal. Hoewel, ook dat is een overdrijving. Zoals ik al zei, hebben we een prachtige lente gehad. En het is nu zomer!

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

He hoe is het daar? Ik heb morgen een deadline en het schiet niet op... [Mag ik trouwens nog even zeggen dat ik de bij jouw blog behoorende fotopagina echt irritant vind? :) Naja het browst niet zo makkelijk en je kunt ook niet meer makkelijk terug naar je verhalen.. Maja dat terzijde.. ;)]
Maarreh mail me eens :) :) Ik ga vanavond tiramisu eten bij Anne :D
Kus
Aline

07 juli, 2005 15:47  
Blogger Marije said...

mmmm... ik vind hem zelf wel handig. Je weet wel dat je de sets apart kunt bekijken? Ik vind de foto's zeer onhandig georganiseerd buiten de sets (die volgorde kan ik ook niet bewerken), maar in de sets kun je redelijk browsen: kiezen welke foto je wilt zien en zo verder door alle foto's gaan, en ondertussen terug naar het overzicht van de set.
of bedoel je wat anders? En wat bedoel je met terug naar mijn verhalen? terug naar de blog? Dat is een onafhankelijke website, ze horen dus niet echt bij elkaar, dus daar moet je terug kunnen komen door op de backspace te drukken...

Helpt dit een beetje, of bedoelde je wat anders? Enne, ik sta open voor andere websites als je betere ideeen hebt. Deze is nu erg handig omdat ik het makkelijk kan gebruiken om foto's in de blog te plakken.

Sterkte met de deadline!! En je weet: koffie helpt! En zorgzame vriendjes die voor je koken helpen ook :)

08 juli, 2005 09:57  
Anonymous Anoniem said...

Ja ksnap wat je bedoelt Aline...
Als je op een foto klikt in je blog, dan zie je de verschillende sets niet meer die je hebt gemaakt ('Nottingham', 'On the continent', 'Montreal') en val je middenin alle foto's. De sets zie je alleen als je weer aan de rechterkant van je site 'Foto's' aanklikt. En nog een idee: (voor als je tijd over hebt :) de set 'Nottingham' wordt wel groot zo, misschien kan je die nog uitsplitsen?

08 juli, 2005 13:28  
Blogger Marije said...

Ja daar heb ik al eens aan gedacht laatst. Dan ga ik denk ik oude foto's er maar eens uitgooien (hoewel die continent map ook al aardig groot is... en hopelijk blijft groeien :)!).

Ik ben nog steeds niet zeker of ik begrijp wat jullie bedoelen met het browsen. Als je eerst naar een set gaat en dan op een foto klikt, zie je rechts een link terug naar een overzicht van die set (bijv. 'Nottingham (Set)') en de mogelijkheid om naar de vorige / volgende foto in die set te gaan ('prev' en 'next'). Ook vind je een link terug naar de algemene pagina met alle sets ('Marije Jansen's photostream'). Als je op een foto klikt voordat je naar een set gaat, zie je rechts de mogelijkheid om naar het algemene overzicht terug te gaan, om naar de volgende foto in die lijst te gaan en daaronder hetzelfde maar weer voor de set waarbij die foto hoort.
Ik vind het jammer dat je niet het overzicht van wat er in 1 set zit, blijft zien terwijl je de foto bekijkt. Je moet dus klikken naar de set om het overzicht weer te hebben. En jammer dat je bij de slideshow niet de bijschriften kan lezen. Dat je pas de andere sets weer ziet als je naar het overzicht gaat, vind ik niet zo'n probleem... het zijn immers niet voor niets andere sets, dus van een heel ander onderwerp, waar je met twee klikken naartoe kan (terug naar overzicht en naar de set).

Is dat wat jullie bedoelen? Hebben jullie anders voorbeelden van andere websites, bijvoorbeeld Nederlandse, die het hebben op een manier die jullie bedoelen, zodat ik kan zien wat jullie bedoelen?

08 juli, 2005 15:08  
Anonymous Anoniem said...

Ghehe didn't mean to cause any trouble.. :) Ik vind je site namelijk heel mooi, alleen kan je dus idd beter de foto's even in een nieuw scherm openen anders ben je dus uren bezig met "back" klikken voordat je weer bij je verhalen bent.. (en van mij mag ie wel automatisch in een nieuw venster openen ;)) En je hebt idd bij de foto's geen overzicht (tenzij je weer een set aanklikt zeg maar...) Nouja het is allemaal niet zo heel lastig, maar gewoon ook niet heel handig :D Maar verder is dit wel één van de stylischer blog-sites die ik ken hoor! :D Dus ik zou vooral niet veranderen van site.. Ghihi

08 juli, 2005 16:37  
Blogger Marije said...

fiiew, is dat ook weer uit de lucht! Enne you didn't cause any trouble! Ik vind het leuk eens feedback te krijgen, bedankt dus. Ik zal dat eens uitzoeken of ik het kan veranderen, dat je het in een nieuw scherm kunt openen, klinkt wel als een goede tip. Wist je dat je altijd op een link rechtermuisklik kunt doen om het zelf in een nieuw venster te openen?
liefs!
MJ

08 juli, 2005 17:52  
Blogger Marije said...

Zooo... gefixt!!
laat maar horen of t bevalt. Ik heb het nu alleen bij de foto's veranderd, we moeten maar eens even een discussie starten of dat ook handiger is voor de links of niet (mocht je die weleens bekijken).
fijn weekend!!

:-x

08 juli, 2005 18:06  
Anonymous Anoniem said...

Haha natuurlijk wist ik dat dat kan met rechtermuisklik :P Ghehe zo'n n00b ben ik nou ook weer niet... Tis meer dat je vaak automatisch op de link klikt.. :) Maarrrr nu dus niet meer :D

11 juli, 2005 14:03  

Een reactie posten

<< Home