donderdag, juli 20, 2006

C.R.A.Z.Y.

Even geen foto's deze keer (hoewel ik alweer flink achterloop: reisje naar Ameland, weekendje kamperen in Snowdonia, North-Wales...), maar een film tip:

C.R.A.Z.Y.

ergens in het begin van de film dacht ik nog: ooh ik hoop dat deze film heeeel lang gaat duren! En dat deed ie! Naast het geniale script en alle grappige en emotionele gebeurtenissen, is het ook erg leuk om typische Quebec eigenschappen te herkennen uit die tijd (veel roken, grote families, sterk katholicisme dat gepaard gaat met scheldwoorden uit de kerk), maar het is aan de andere kant weer zo generaliseerbaar dat het voor iedereen grappig is. Het gaat over 1 familie, voornamelijk over de 1-na jongste zoon Zac, die zijn leven lang strijdt tegen het verschillend zijn van anderen. Zijn moeder denkt dat hij speciale gaven heeft, zijn vader is doodsbang dat hij homosexueel is en hijzelf is het allemaal aan t ontdekken.

echt super!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hee, ik zie dat C.R.A.Z.Y. komende Lowlands als speciale voorpremiere draait...daar is het meestal superdruk, maar dat betekent dat de film daarna dus wel in de filhuizen gaat draaien! Ben benieuwd...

11 augustus, 2006 09:48  
Anonymous Anoniem said...

Hmmm...het was inderdaa heel druk bij CRAZY, maar afgelopen week heb ik wel 'Me and you andeveryone we know' gezien, ook een errug leuke film!

25 augustus, 2006 14:19  
Blogger Marije said...

hee janneke... sorry dat ik nu pas dit berichtje zie..
ja, die "me, you and everyone we know" is inderdaad errug leuk, die film.
enne... gauw c.r.a.z.y. kijken he!

... dit doet me een beetje denken aan onze film avondjes in Utrecht, weet je nog? Was gezellig!

20 september, 2006 10:24  

Een reactie posten

<< Home